Zdravé Vianočné sviatky

Všeobecné odporúčania na zachovania si zdravia počas sviatkov:

  • Užite si dovolenku vhodnými potravinami, skúste potraviny s nižšími kalóriami! Použite prísady s  nižším kalorickým obsahom na prípravu jedál. Skvelým spôsobom ako pomôcť lepšie si ustrážiť telesnú hmotnosť je konzumovať menej prázdnych kalórií. Ide o kalórie z pevných tukov, cukru alebo z oboch naraz. Mnoho prázdnych kalórií pochádza z jedál a nápojov, ktoré poskytujú len málo živín. 
  • Ovocie a zelenina! Vedecké testovanie poukázalo na fakt, že konzumácia piatich porcií ovocia a zeleniny denne pomáha udržiavať optimálnu telesnú váhu, zabraňuje mnohým chorobám, omladzuje nás, udržiava našu myseľ v pohode a najviac nám dodáva sviežu energiu.
  • Jedzte menšie porcie! Snažte sa konzumovať menšie konzumovať skôr menšie porcie vo viacerých dávkach denne.
  • Pite vodu! Vyberte si vodu namiesto cukrom sladených nápojov. Tento tip vám môže pomôcť pri regulácii telesnej hmotnosti. Pridaním citróna si môže zlepšiť chuť čistej vody. Vyhnite sa konzumácii sladkých nápojov s vysokým obsahom kalórii.
  • Každý deň raňajkujte! Raňajky sú v mnohých ohľadoch veľmi výnimočné jedlo. Podporujú metabolizmu, mentálnu výkonnosť, znižujú riziko ochorení srdca a ciev, aj žlčových kameňov, vyplýva to z výskumu Maura Lombarda z univerzity v Ríme. Mnoho ľudí si udržuje dlhodobý úbytok hmotnosti vďaka konzumácii raňajok.
  • Dostatočne tepelne spracujte potraviny! Vyhnite sa konzumáciu tepelne neupravených, surových a nedostatočne tepelne upravených jedál.

Zdroj: www.cdc.gov

Dokumenty na stiahnutie:

Zdravé Vianoce a bezpečné tipy

Vianoce bez stresu